Υπάρχουν λίγα στυλ φωτογραφίας τόσο δημοφιλή σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες όσο η φωτογραφία τοπίων. Είτε προσπαθείτε να καταγράψετε μαγευτικές βουνοκορφές είτε μια αμμώδη παραλίας , τα τοπία είναι όμορφα και επιβλητικά. Ενώ μπορεί να φαίνονται σαν τα απλούστερα πράγματα για φωτογράφιση, τα τοπία μπορεί να είναι πραγματικά πολύ δύσκολα. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να μάθετε πώς μπορείτε να τραβάτε άψογες φωτογραφίες τοπίου, ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε ή την ώρα της ημέρας που φωτογραφίζετε.

1. Χρησιμοποιήστε ένα τρίποδο

Ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης ταχύτητας κλείστρου που μπορεί να χρειαστεί να επιλέξετε για να αντισταθμίσετε ένα μικρό άνοιγμα, θα χρειαστεί να βρείτε έναν τρόπο εξασφάλισης ότι η κάμερά σας είναι εντελώς ακίνητη. Στην πραγματικότητα, ακόμη και αν είστε σε θέση να φωτογραφίζετε με γρήγορη ταχύτητα κλείστρου,ένα τρίποδου μπορεί να σας ωφελήσει. Επίσης, εξετάστε ένα καλώδιο ή ασύρματο μηχανισμό για επιπλέον πρακτικότητα.

2.Φωτογραφίστε τις << χρυσές ώρες >>

Είναι αρκετοί που δεν φωτογραφίζουν ποτέ κατά τη διάρκεια της ημέρας – πάρα μόνο περίπου την αυγή και το σούρουπο – γιατί τότε είναι όταν το φως είναι καλύτερο και τα τοπία << ζωντανεύουν >>.

Αυτές οι “χρυσές” ώρες είναι εξαιρετικές για τοπία για πολλούς λόγους . Ο πιο σημαντικός όμως είναι το «χρυσό» φως που εμφανίζεται συχνά. Ο άλλος λόγος είναι η γωνία του φωτός και πώς μπορεί να επηρεάσει μια σκηνή . Δημιουργώντας ενδιαφέροντα πρότυπα, διαστάσεις και υφές.

3. Σκεφτείτε τον ουρανό

Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να εξετάσετε είναι ο ουρανός στο τοπίο σας.

Τα περισσότερα τοπία θα έχουν είτε ένα ισχυρό προσκήνιο ή ουρανό. Εκτός αν έχετε το ένα ή το άλλο η φωτογραφία σας μπορεί να καταλήξει να είναι αρκετά βαρετή.

Αν έχετε ένα ήπιο, βαρετό ουρανό – μην το αφήνετε να κυριαρχεί στην φωτογραφία σας . Τοποθετήστε τον ορίζοντα στο ανώτερο τρίτο της σκηνής σας (ωστόσο θα θέλετε να βεβαιωθείτε ότι το προσκήνιο σας είναι ενδιαφέρον). Ωστόσο, αν ο ουρανός είναι γεμάτος με δράμα και ενδιαφέροντα σχηματισμούς σύννεφων και χρώματα – αφήστε το να λάμψει τοποθετώντας τον ορίζοντα χαμηλότερα.

Εξετάστε την ενίσχυση του ουρανού είτε σε μεταγενέστερη επεξεργασία είτε με τη χρήση φίλτρων.

4.Μην συμπεριλάβετε πάρα πολλά στη λήψη

Θυμηθείτε ότι λιγότερο είναι περισσότερο, και θα επιστήσετε την προσοχή σε ό, τι έχει σημασία στη λήψη σας.

Δημιουργώντας μια ισχυρή, εντυπωσιακή σύνθεση τοπίου είναι συχνά τόσο πολύ αυτό που αφήνετε έξω όσο αυτό που συμπεριλαμβάνετε. Όταν αντιμετωπίζετε ένα εκπληκτικό τοπίο, είναι συχνά δύσκολο να αποφασίσετε τι να εξαιρέσετε. Γι ‘αυτό ακολουθήστε μια απλή διαδικασία.

Πρώτα, αποφασίστε ποιο μέρος της σκηνής είναι απαραίτητο για τη σύνθεση. Αυτό είναι συχνά το χαρακτηριστικό ή το θέμα που σας έκανε να σταματήσετε και να σκεφτείτε να κάνετε ένα πλάνο, όπως μια κορυφή βουνού, ένα δέντρο ή ακόμα και τα χρώματα στο προσκήνιο.

Χρησιμοποιώντας αυτό το κύριο θέμα, αρχίστε να συμπεριλάβετε άλλα στοιχεία, συνήθως ένα τη φορά, για να δείτε αν θα χωρέσουν στη σύνθεση χωρίς να μειώσουν το κύριο θέμα.

Συνεχίστε να ελέγχετε ότι όλα τα στοιχεία της σκηνής συνεργάζονται και ότι το κύριο στοιχείο που εντοπίσατε αρχικά εξακολουθεί να είναι αυτό που τραβάει το μάτι σας.

5. Δες το φως

Η φωτογραφία είναι για το φως, οπότε αυτό μπορεί να φανεί προφανές. Εδώ είναι η συμφωνία – βλέπουμε τα θέματα? η κάμερα βλέπει φως και σκιά. Και η κάμερα υπερεκτιμά το φως και τη σκιά. Αυτός είναι ένας λόγος που πολλές φωτογραφίες τοπίου αποτυγχάνουν – ο φωτογράφος είδε το θέμα αλλά όχι το φως στο θέμα με τον τρόπο που έκανε η φωτογραφική μηχανή.

Αναζητήστε και βεβαιωθείτε ότι βλέπετε τι κάνει το φως στη σκηνή σας. Κοιτάξτε και τα δύο σημεία και τις σκιές.

6. Μην σκεφτείτε μόνο με χρώμα

Υπάρχουν δύο ξεχωριστές συνθήκες καιρού και φωτισμού που μας ωθούν να σκεφτούμε ασπρόμαυρα. Ο πρώτος είναι ένας βαρύς, θορυβώδης ουρανός, ο οποίος τείνει να παράγει πολύ μονοχρωματικά αποτελέσματα ούτως ή άλλως. Το δεύτερο είναι όταν υπάρχουν χνουδωτά σύννεφα σε ένα φωτεινό, γαλάζιο ουρανό.

Δείτε και από τις δύο πλευρές

Αυτές οι δύο συνθήκες παράγουν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα και χρειάζονται επίσης διαφορετικές προσεγγίσεις για την παραγωγή της τελικής εικόνας. Το πιο εύκολο είναι όταν υπάρχει μπλε ουρανό, σύννεφο και ένα τοπίο λουσμένο στο φως.

Εδώ, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε καταγράψει ολόκληρο το φάσμα των ήχων και ότι η μετατροπή σε ασπρόμαυρο είναι εύκολη. Χρησιμοποιούμε μια προκαθορισμένη μετατροπή κόκκινου φίλτρου, διαθέσιμη στο Lightroom ή στο Photoshop, για να σκουρίνουμε τα μπλε και να αυξήσουμε την αντίθεση.

Όταν γυρίζετε σε βαρύ σύννεφο, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Συχνά χρησιμοποιούμε ένα φίλτρο ND grade για να σκουρύνουμε τον ουρανό. Μετά τη μετατροπή της εικόνας σε ασπρόμαυρη, πρέπει να κάνετε πολλά αποφεύγοντας και καίγοντας για να φωτίσετε και να σκουρύνετε συγκεκριμένες περιοχές.

7. Αποφασίστε για το πού να τοποθετήσετε τον ορίζοντα

Πολλοί αρχάριοι απλά στοχεύουν την κάμερα στο μέρος της σκηνής που τους εμπνέει περισσότερο. Παρόλο που δεν υπάρχει τίποτα λάθος να φωτογραφίσετε τι σας εμπνέει, δημιουργήστε κάτι πιο σκόπιμο. Αντί να φωτογραφίζετε μόνο, σκεφτείτε πού να τοποθετήσετε τον ορίζοντα στο πλαίσιο, αντί να τον βάλετε αυτόματα στο νεκρό σημείο. Ποιο είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της σκηνής; Αν είναι το τοπίο, προσπαθήστε να βάλετε τον ορίζοντα στο πάνω τρίτο. Αν είναι ο ουρανός, δοκιμάστε να τοποθετήσετε τον ορίζοντα στο χαμηλότερο τρίτο για να τραβήξετε περισσότερο τον ουρανό στη λήψη.

8. Βάθος πεδίου

Όταν πρόκειται για το τι κάνει μια καλή φωτογραφία τοπίου, μια από τις τεχνικές που θα χρειαστεί να μάθετε είναι το βάθος πεδίου. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να κρατήσετε όλα τα στοιχεία της σκηνής εστιασμένα (δεν θέλετε να επικεντρωθείτε σε κάτι στο προσκήνιο και να δημιουργήσετε ένα θολή φόντο, καθώς αυτό θα μειώσει το βάθος). Ρυθμίστε το διάφραγμα κάπου μεταξύ των f/16 και f/22 για να κρατήσετε τόσο το προσκήνιο όσο και το φόντο αιχμηρά και εστιασμένα. Σημειωτέον ότι ένα τρίποδο μπορεί να είναι απαραίτητο εδώ, καθώς τα μικρότερα ανοίγματα μειώνουν την ποσότητα φωτός και καθιστούν τις δονήσεις / ταραχές πιο ορατές στις φωτογραφίες σας. Ένα τρίποδο εξαλείφει την προκύπτουσα θόλωση.

9. Ο Κανόνας των Τρίτων

Εάν ξεκινάτε απλά με τη φωτογραφία τοπίου, δοκιμάστε να διαιρέσετε το πλαίσιο σας σε φανταστικά τρίτα και, στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι υπάρχει κάποιο οπτικό ενδιαφέρον σε κάθε σημείο όπου τέμνονται αυτές οι γραμμές. Εάν φωτογραφίζετε έναν ορίζοντα, τοποθετήστε το σε μια από τις γραμμές που έχετε φανταστεί στο σκελετό σας. Φανταστείτε ότι ο φακός σας διαιρείται με τέσσερις γραμμές, δύο οριζόντια και δύο κατακόρυφα, δημιουργώντας ένα πλέγμα με εννέα τετράγωνα. Θα διαπιστώσετε ότι οι εικόνες σας είναι ακόμα καλύτερο αν μπορείτε να καταφέρετε να βρείτε ένα κοντινό και πολύ μακρινό σημείο εστίασης σε κάθε μια από τις γωνίες των διαγωνίων.

10. Φίλτρα

Τα φίλτρα είναι οι καλύτεροι φίλοι του φωτογράφου σε ορισμένες περιπτώσεις. Θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε δύο διαφορετικούς τύπους φωτογραφιών στο τοπίο – φίλτρα πόλωσης και φίλτρα ουδέτερης πυκνότητας. Ο πρώτος τύπος χρησιμοποιείται για να σκουρύνει ο ουρανός στη λήψη σας, καθιστώντας τα μπλε να ξεχωρίζουν σε αντίθεση με τα σύννεφα. Το δεύτερο είναι σχεδιασμένο για να εμποδίζει το φως, επιτρέποντας τη φωτογραφία τοπίου τοπίου κατά τη διάρκεια της μέρας της ημέρας, αντί να σας αναγκάζει να περιμένετε μέχρι μία από τις δύο “μαγικές ώρες”. Και τα δύο αυτά φίλτρα θα είναι απαραίτητα για την εργασία σας, αν και τα πολωτικά φίλτρα είναι ίσως τα πιο χρήσιμα από τα δύο χάρη στην ικανότητά τους να μειώνουν την αντανάκλαση και να εξαλείφουν τις αντανακλάσεις σε μια σκηνή, ενώ παράλληλα αυξάνουν τον κορεσμό και την ένταση του χρώματος.